Aday Öğrenci

Bölümümüz lisans öğrencilerinin oluşturduğu ve yönettiği Optik ve Fotonik Topluluğu, aktif olarak çalışmalar yürütmektedir. Düzenledikleri seminerlerin kayıtları ve ‘Lisans Öğrencileri Gözünden Fotonik’ videoları YouTube kanallarında bulunmaktadır. Ayrıca, optik ve fotonikle ilgili sektörlerde çalışan profesyonellerle röportajlar gerçekleştirmektedirler. Optik ve Fotonik Topluluğu’nun gerçekleştirdiği sektör röportajlarına ve bölümümüzü tanıtan videolara aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz.

Bölümümüzdeki zorunlu staj ve ortak eğitim dersi (CO-OP) ile ilgili sağlanan imkanlar ve öğrencilerimizin çalıştığı kurum ve kuruluşlar aşağıda detaylı bir şekilde gösterilmektedir. Buna ek olarak, mezunlarımız ile ilgili kısımda da mezunlarımızın kariyer rotalarına dair bilgiler verilmektedir.

Staj ve Ortak Eğitim Dersi (CO-OP)

Fotonik Bölümü öğrencileri, 4 yıllık lisans eğitimlerini tamamlayabilmek için staj yapmakla yükümlüdürler.

Staj süresi en az 30 iş günüdür ve birden fazla staja bölünemez. Fotonik Bölümü Staj dersi 8. yarıyılı takiben PHOT400 olarak listelenmiştir. Gerekli koşulları sağlayan öğrenciler, sorumlu öğretim üyesinin onayını alarak fotonik alanında faaliyet gösteren işletmelerde stajlarını yaparlar.

Stajın genel amacı Fotonik Bölümü bünyesinde kazanılan teorik bilgilere ek olarak öğrencilerin pratik bilgi ve tecrübesinin geliştirilmesi, kazanılan bilgilerin sektördeki kullanımı hakkında bilgi ve deneyim kazandırılmasıdır.

Zorunlu staja ek olarak, bölümümüzde PHOT499 kodlu Ortak Eğitim Dersi (CO-OP) verilmektedir. Bu dersin amacı, öğrencilere fotonik uygulamalar hakkında bilgi vermek ve bu bilgileri endüstriyel tesislerde uygulamalı deneyimle pekiştirmektir.

Aşağıdaki tabloda öğrencilerimizin staj yaptığı ve CO-OP dersi kapsamında çalıştığı kurum, kuruluş ve araştırma grupları listelenmiştir.

Mezunlarımız

Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora mezunlarımıza dair; mezuniyet sonrası işe başlama süreleri, çalıştıkları sektörler, bulundukları pozisyonlar ve çalıştıkları ülkeler grafiklerle özetlenmiştir. Detaylı rapora ulaşmak için tıklayınız.